Internet start-up? Vær opmærksom på dét her

Internettet giver i dag alle personer de samme muligheder for at blive iværksættere. Man kan lære alt der er at lære om at starte en virksomhed blot ved nogle få Google-søgninger. Hvis du står og gerne vil starte en internetbaseret virksomhed op i dag, er det vigtig at have den rette viden på plads. Og der er særligt én ting, du skal kunne mestre for at for succes.

Søgemaskineoptimering er essentielt

Når du skal til at lave din hjemmeside og eksekvere på din idé, er det i dag et absolut must, at du har styr på søgemaskineoptimering, altså dit SEO-arbejde. Og årsagen til dette er ganske simpel…

Når indgangsbarriererne er så overskuelige i Danmark og det er så nemt at komme i gang, betyder det naturligvis, at der er mange nye virksomheder, som kommer til. Dette resulterer i, at konkurrencen på de enkelte markeder, er noget højere end førhen. Når der er mange udbydere og som udgangspunkt den samme størrelse på målgruppen, så er det klart, at det er sværere at være den udbyder, som kunderne vælger. Derfor er det vigtigt, at du ligger ordentligt i Googles søgeresultater, når kundens købsrejse og inforationssøgninger, går i gang.

Sådan kan arbejde med søgemaskineoptimering

Det er klart, at SEO-arbejde er ret omfattende. Google er blevet større og større de sidste mange år, og har derfor skærpet deres krav om hvad der skal til for at nå til tops i de eftertragtede søgeresultater.

Data – din nye bedste ven

En ting der er sindssygt vigtigt for at få succes med dit SEO-arbejde, er data. Når du skal arbejde med data, handler det om datascanning, analyse af disse data og hvordan du forstår dem så du kan bruge dem i dit SEO-arbejde. Derfor er første step for dig og din hjemmeside, at få sat tracking og sporing op på dit website. Brug Googles værktøjer som blandt andet Google Analytics til at kunne spore dine brugeres adfærd på din hjemmeside. Når du kan se den og se, hvordan dine brugere finder dig og på hvilke søgeord, kan du optimere dit arbejde meget mere effektivt. Hvis man skal sætte et ordsprog på det, så er det er nemmere at køre bilen når du kan se, hvor du skal hen. Dette er super vigtigt for din succes online.

Købsrejsen i fokus

Når du har fået implementeret den nødvendige tracking og sporing på din hjemmeside, er tiden kommet til, at du skal får kortlagt dine kunders købsrejse. Dette betyder, at du skal finde ud af, med udgangspunkt i dine data, hvordan rejsen fra de første gang identificerer dig med din virksomhed, til de køber dit produkt, er. Måden du arbejder med dette på, er med udgangspunkt i dine data. Du skal kunne se en tydeligt optegnet kunderejse gennem din sporing på din hjemmeside. Det skal her siges, at dine kunders købsrejse er væsentligt nemmere at kortlægge når du har en god mængde af data, samt at du eventuelt også anvender andre platforme i din markedsføring, såsom Facebook.

Alt dette er noget, du kan gå i gang med at arbejde med. Men vær opmærksom på, at det kommer til at tage tid. Det kommer til at tage tid både at indsamle data på dine kunder, kortlægge købsrejsen men også for dig at lære denne kunst, som SEO-arbejde egentlig er.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *